Doprava
Informování příjemce.
GLS nabízí doplňkovou službu FlexDeliveryService s včasným informováním příjemce o plánovaném doručení balíku e-mailem i SMS.
-
Cena služby CZ, SK: (ZDARMA)
Standardní doručení balíku přepravcem GLS.
-
Cena služby kurýr CZ: 79,- kč (od 4000,- ZDARMA)
-
Výdejní místa CZ: 59,- kč (od 4000,- ZDARMA)
-
Cena služby SK: 5,- € (od 200 € ZDARMA)
V drtivé většině případů je balík dodán příjemci osobně. Příjemce podpisem potvrdí, že doručení balíku proběhlo úspěšně a předaný balík nenese známky poškození. Balík může za příjemce převzít i jiná osoba zdržující se v domácnosti příjemce. GLS v každém případě zaznamená jméno přebírající osoby.
Jestliže nikdo není doma.
GLS se snaží navázat komunikaci s příjemcem a domluvit s ním vhodnou alternativu ještě ten den. Příjemce může např. požádat o uložení v nejbližším GLS ParcelShopu, případně u souseda.
Druhý a třetí pokus o doručení.
Pokud se doručení balíku nezdařilo, podnikne GLS v následujících 5 pracovních dnech další pokus o jeho doručení. U balíků s aktivovanou službou FlexDeliveryService může příjemce pomocí on-line portálu Delivery Manager vybírat pro další pokus o doručení z několika možností. Pokud není žádná možnost vybrána, podnikne GLS automaticky další pokus o doručení na původní adresu třetí pracovní den od podání, případně poslední, v pořadí třetí pokus o doručení, pátý pracovní den ode dne podání. Až když je i třetí pokus o doručení neúspěšný a s příjemcem se nepodaří navázat kontakt, případně s ním nelze nalézt alternativní řešení, je balík vrácen zpět odesílateli.
Nedoručený nebo poškozený balík.
Míra nedoručených a poškozených zásilek je díky spolehlivým procesům velmi nízká. Pokud příjemce neobdržel balík, doporučuje se následující postup:
- Zkontrolovat SMS a e-mailové zprávy
- Pomocí přepravního čísla balíku zjistit na sledování zásilek stav balíku
- Kontaktovat zákaznické oddělení GLS https://gls-group.eu/CZ/cs/home
- Kontaktovat naši firmu motonakup@motonakup.cz